Monday, January 07, 2013

THE ROMAN EMPIRE - OG DEN UNGE WERTHERS LIDELSER


 

"Vi arbejdede hårdt, men hver gang, vi begyndte at fungere, blev nye planer om omorganisering iværksat. Jeg lærte mig senere i livet, at vi er tilbøjelige til at møde enhver ny situation gennem omorganisering. Jeg lærte også, hvilken vidunderlig metode dette er til at skabe illusion om fremgang, mens det i virkeligheden forårsager kaos, ineffektivitet og demoralisering."


 Cajus Petronimus

 Embedsmand under kejser Nero

37-68 F. Kr.
--------------------------- 

I min glorværdige karriere som avisbud stødte også jeg på dette herlige interne opslag i anledning af Bladkompagniets afvikling af beredne bude til fordel for cykler i tjenesten - dette grundet moderne abonnenters stadig hyppigere klager over den hestegødning der jo uvægerlig af og til fulgte med op ad de røde løbere.

At enkelte avisbude herunder benyttede dette som dække til også selv undertiden at forrette deres nødtørft med et digert boligtillæg som forskønnende dække for fortvivlelsens selvhjælp - gjorde naturligvis ikke nævnte misforhold spor bedre.

 Sidstnævnte gruppe har da også siden nævnte omorganisering fået et stort problem - og det var da også grunden til at jeg selv så mig nødsaget til at søge ganske andre karriereveje. Også i min nye branche har jeg dog haft stor nytte af min autonome træning i denne sublimerende form for parteno-genetisk genbrug. - Rygterne herom er da også nået så vidt, at jeg ganske ligesom Kommune-Kemi i Nyborg ingenlunde længere begrænser mig til indenlandske opgaver.

No comments: